att vara under 1,60 och behöva åka rusningstrafik

Jag hatar rusningstrafiken precis som alla andra. Men jag tvivlar dock på att det är av samma anledning som jag. Ni hatar den säkert för att det aldrig finns någon sittplats, för att det är folk överallt och alla är potentiella ficktjuvar. Vissa tittar ni gärna lite extra på bara för att vara säker och du håller gärna i väskan lite extra hårt. Jodå tacka inte gudarna för denna rusningstrafik jag är helt på er sidan och tycker att alla ovanstående punkter är värda att framföra, men nu ska jag tala om för er hur det är att inte nå över 160cm strecket och behöva stå upp under rusningstrafik.

  •   Vi är kortast på tåget av alla vuxna människor, och folk skall alltid av någon konstigt anledning envisas med att ställa sig framför en. Visst fine inge fel med det men nämnde jag ryggsäckarna? Dessa jävla ryggsäckar! Är man under 160 så har man dessa rakt i nyllet och det är inte ofta man kommer av tåget utan ett litet skrapsår i ansiktet. De må verka harmlösa men de är djävulens verk! SÅ FÖR I HELVETE LÄMNA RYGGSÄCKEN HEMMA I RUSNINGTRAFIK! De borde fan ses som vapen eftersom folk inte tänker på hur stor den är på ryggen och att den sticker ut, vafan ni gr runt och slår folk i ansiktet med dem!
  •  Armhålor, behöver jag ens förklara? Att stå upp under rusningstrafiken som en packad sill och saktidigt ha någons armhåla precis i nyllet… det är inte trevligt speciellt inte på sommarn.
  •  Ni ser oss inte lika väl som de andra resenärerna utan ni kliver bara rakt på oss. Aj vafan det där var min tå klev på och det där var mitt öga du just peta i.
  •  Står man mitt i klumpen så ser man inte vilken station man är på utan man måste hålla koll själv genom att räkna stoppen som tågen gör.
  • Dessa är bara några få exempel, tro mig listan är lång. Men ni får nöja er med dessa för att få ett hum om hur jobbigt det är förr oss små att åka kommunalt. Så tänk på det nästa gång du klagar på rusningstrafiken.


    Kommentarer
    Postat av: isabelle eriksson

    Jag håller med på ALLA punkter. Speciellt ryggsäckarna....... Är folk dumma i huvet när dom har dom på sig när det är fullt på tågen?!?! Jävla inkompetenta idioter. Jag vet att jag inte är under 160cm.. men 164cm är också kort! ;)

    2010-05-20 @ 10:40:06
    URL: http://isabelleeriksson.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0