Digital kommunikation

I min familj kommunicerar vi digitalt. Självfallet talar vi till varandra när vi vistas i samma rum, men annars gillar vi de digitala medlen. Jag mailar till exempel min önskelista till mamma varje år, kan även hända att jag slänger iväg ett sms som talar om vad jag vill ha i julklapp.

Om någon är på övervåningen och det är dags för mat, så ringer vi istället för att gå upp och tala om det. Händer det något roligt på tvn eller på datorn så smsar, eller använder facebookchatten, vi syskon varandra och säger kom jag ska visa en sak, det är skit kul!  

Vi skypar med syskon som inte är hemma. Om någon skulla fylla år och det är personer som saknas så tar vi in dem via skype och ställer datorn på en plats vid matbordet så att vi kan se och prata med dem live. Precis så som Marshallgör med sina söndagsmiddagar i How I met your mother.


Kommentarer
Postat av: isabelle

FYFAN VAD AWESOME!!! :D

2010-12-07 @ 17:56:10
URL: http://isabelleeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0