Det tar hårt på plånboken

Jag känner mig fattig, VÄLDIGT FATTIG! Loggade nyss in på mitt bankkonto och kollade siffrorna och det ser mörkt ut, ser ett litet ljus i slutet av tunneln. Eftersom jag betalade min Prag resa förut idag så blev jag 6600 kr fattigare, AJ! Dock vet jag att det skall trilla in en liten summa till plus kontot och sedan så väntar ju lite arbete på mig efter Prag så då trillar det in MERA!

Men eftersom denna sommar mest har gått ut på att resa med vänner och dylikt så fick jag för mig att räkna lite på vad hela kalaset har kostat för mig. Så jag har kommit fram till attt det inte är en liten summa pengar som spenderats med tanke på att jag är en ung studerande tjej på 18år med ett extra jobb som barnflicka och ibland extraknäck på café. Det har gått åt runt 30.000kr och sommarn är inte ens slut än. Det känns som om jag har ett par tusen att jobba igen, men det ska nog inte ta allt för lång tid med tanke på att jag ändå tjänar ganska bra när jag väl jobbar. Men jag är ju väldigt bra på att spendera dem oxå. Det känns som om jag måste hitta en balans mellan inkomst och utgift, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0