Det där med skola är inte min grej

Ingen skola för mig idag, jag går nog inte dit på hela veckan tror jag. Jag orkar verkligen inte.
Jag vet att det bara förstör för  mig och att jag hamnar efter med alla arbeten och så. Att jag hamnar efter hjälper heller inte så stressad som jag känner mig just nu. Jag skulle bara vilja hoppa av skolan och få kunna tänka på annat, men det går ju inte. Skulle aldrig få det för mamma.

Vad gör man varje morgon när man väl kommit upp och tänker idag ska jag till skolan, så ska man börja klä på sig kläder och man hittar verkligen inget i sin garderob. Allt ser likadant ut och är precis lika tråkigt. Vad gör man då?
Med nya kläder i garderoben så vill man ju visa upp dem och då kanske man finner den där extra styrkan för att ta sig till skolan? Har jag rätt eller fel?

Det jag menar är att om man inte finner tillfredställning i studierna så måste man ju hitta den nån annan stans. Skolan ska ju vara rolig, men hur rolig blir dagen om man hamnar på fel sida redan hemma vid garderoben. Alla vet att om man har snygga kläder på sig så känner man sig snygg och då blir man genast mycket gladare. Man blir säkrare i sig själv och man kan klara allt, till och med skolan. 
Så till er alla förälldrar där ute, belöna era barn för att de går i skolan! Många av er ser det säkert som mutning men nej det är det inte. Det är en belöning. När ni kämpar på bra på erat jobb så får ni lön, vad får vi studenter? Ingenting! Kom igen nu parents! Ge oss lite att jobba för, ge oss belöning, ge oss motivation!


Kommentarer
Postat av: isabelle

Så jäkla rätt!

2008-09-30 @ 22:42:37
URL: http://isabelleeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0